HGM :: radost slikanja uz glazbu

Reci glazbom – likovni natječaj! - 2023./2024.

Likovno-glazbeni natječaj! 2023./2024.

Radost slikanja uz glazbu u sezoni 2023./2024. će se i ove sezone održati u dva termina s dvije teme. Slušajući glazbu u školi na zadane teme, kao pripremu za odlazak na koncert, mladi svoje dojmove prikazuju likovnim radom pod mentorstvom svojih pedagoga i nastavnika.

Ovaj put teme su: Mlada osoba upoznaje orkestar (glazbeni instrumenti) i U potrazi za harmonijom.

Naš prvi program ostvarit će se u utorak 21. studenoga 2023. (rok za prijavu radova je 27. listopada), a drugi 23. i 24. travnja 2024. (rok za prijavu je 25. ožujka).

Ovaj natječaj Radost slikanja uz glazbu, Hrvatska glazbena mladež pokreće svake godine s ciljem motiviranja djece predškolske, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, da likovnu inspiraciju pronađu u glazbi.

„Tako nastaju prekrasni radovi koje bi mogli usporediti sa susretom svjetla i vjetra. Sudar i koloplet dvaju paralelnih svemira- kompozicije koje se paralelno ili naizmje- nice čuju i vide. Istovremeno ili u intervalima one zvižde, huče, prodorno se glasaju, blješte, tek u naznakama zasvjetlucaju, pa se onda zvuci utrkuju sa bojama, mrljama i crtama ili zajedno tvore gromoglasnu orkestraciju.“

Iz jednog od obrazloženja nagrada našeg stručnog žirija koji će ove sezone raditi u sastavu: prodekanica na Akademiji Likovnih Umjetnosti, izv. prof. Maja Rožman, docentica Ida Loher i predsjednik Hrvatske glazbene mladeži, maestro Tonči Bilić.

 

Radove za natječaj moguće je donijeti ili poslati najkasnije do 25. ožujka 2024. godine na adresu:
Hrvatska glazbena mladež, Kneza Mislava 18, 10000 Zagreb.

Uvjeti natječaja:

  1. Na natječaj svoje likovne radove mogu poslati svi polaznici vrtića te učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske;
  2. Svako dijete, svaki učenik može se natjecati s jednim likovnim djelom;
  3. Radovi mogu biti realizirani u svim likovnim i grafičkim tehnikama;
  4. Na poleđini rada potrebno je napisati: ime i prezime učenika autora, razred koji pohađa, ime vrtića/škole, grad, adresu i broj telefona škole, ime i prezime odgajatelja/nastavnika – mentora, skladatelja i naziv glazbenog djela koje se slušalo;
  5. Ako je rad izveden u materijalu na kojem nije moguće upisati ove podatke, potrebno ih je priložiti na listu papira formata A4. Tablicu pronađite na: www.hgm.hr
  6. Djela koja ne odgovaraju glazbenoj temi natječaja, kao i ona bez traženih podataka, neće moći sudjelovati na natječaju.

Nagrade:
Sudjelovanje u jednoj od likovnih radionica u Hrvatskoj, glazbeno putovanje, knjige, CD, DVD, ulaznice za koncerte i još mnogo drugih nagrada.

U POTRAZI ZA HARMONIJOM O skladu u znanosti i umjetnosti, održivom razvoju i ekologiji, glazbi biljaka i pjevanju kitova, od molekule i Bacha do Ravela i Stravinskog uz Miroslava Radmana, vrhunskog hrvatskog i svjetskog znanstvenika.

Velika dvorana KD Vatroslava Lisinskog, utorak, 23. travnja u 10:30 i 12:00 sati,
srijeda, 24. travnja u 10:30 i 12:00 sati.

Zagrebačka filharmonija Tonči Bilić, dirigent, Miroslav Radman, moderator

Richard Strauss: Uvod iz simfonijske pjesme „Tako je govorio Zaratustra“

J. S. Bach: Toccata i fuga u d-molu BWV 582 u transkripciji Leopolda Stokowskog za orkestar

Igor Stravinski: L’Adoration de la Terre, introdukcija - Les Augures Printaniers i Danses des Adolescenses iz Posvećenje proljeća

Maurice Ravel: Daphnis et Chloe, odlomak iz svite br. 2

Tablica:

Ime i prezime učenika - autora:

Razred:

Ime škole:

Grad i adresa škole:

Broj telefona škole:

Ime i prezime nastavnika – mentora:

Kompozitor:

Naziv glazbenog djela:


Reci glazbom – likovni natječaj! 2022.

Na Natječaj je pristiglo:

Ukupno radova: 366 iz 13 županija

Osnovne škole: 28

Vrtići: 6

Srednje škole: 2

Županije: Grad Zagreb, Primorsko-goranska, Šibensko-kninska, Osječko-baranjska, Međimurska, Zadarska, Bjelovarsko-bilogorska, Splitsko-dalmatinska, Zagrebačka, Krapinsko-zagorska, Sisačko-moslavačka, Koprivničko-križevačka i Vukovarsko-srijemska.

 

Nagrađeni radovi natječaja Radost slikanja uz glazbu 2022.

1. nagrada
Gabriel Bertović
D.V. Sesvete
Kompozitor: Claude Debussy, Clair de Lune
Mentorice: Natalija Malić, Marija Srakec, Marija Marušić


Ovo je naše drugo sudjelovanje u natječaju koji Hrvatska glazbena mladež pokreće svake godine, s ciljem motiviranja djece predškolske, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, da likovnu inspiraciju pronađu u glazbi.
Tako nastaju prekrasni radovi koje bi mogao usporediti sa susretom svjetla i vjetra. Sudar i koloplet dvaju paralelnih svemira- kompozicije koje se paralelno ili naizmjenice čuju i vide. Istovremeno ili u intervalima one zvižde, huče, prodorno se glasaju, blješte, tek u naznakama zasvjetlucaju, pa se onda zvuci utrkuju sa bojama, mrljama i crtama ili zajedno tvore gromoglasnu orkestraciju.
Rado smo se odazvali i ove godine. Pred nama je bilo gotovo četiri stotine dječjih radova različitog uzrasta. Kako smo se u koncentričnim krugovima, a kasnije i promjenjivim spiralama, kretali prema radovima koji ulaze u izbor za nagradu bilo je sve teže. Zastali smo i prespavali, držeći se naputka dobre stare izreke da je jutro pametnije od večeri i donijeli sljedeće odluke:
 

1. nagrada
Obrazloženje
Kao i mnogo puta do sada, oduševili smo se kvalitetom radova djece vrtićke dobi. Crtanje i slikanje, kao i drugi oblici likovnog izražavanja, toj je dobnoj skupini vrlo blisko, a njihova reakcija vrlo izravna i nekalkulirana. Svakako bi spomenuo predanost i ljubav njihovih odgajatelj-ica/a, koji sa tom djecom ostvaruju vrlo blizak i emotivno sadržajan odnos-gotovo kao sa vlastitom.

Rad Gabrijela Bertovića uz mentorstvo odgajateljica Natalije Malić, Marije Srakec i Marije Marušić, privukao nas je čim smo ga vidjeli. Stavili smo ga na stranu onih koji ulaze u drugi krug, pogledavali povremeno i on je putovao u sve užim krugovima do prve nagrade.
Njegova muzikalnost, razdragano, gotovo cereće veselje, uzgibanost koja spaja glazbu i raskošan svemir likovne materije i to tako da izlazi iz okvira i širi se (Munchovski) dotičući promatrača vizualno i emotivno, naveli su nas da ovom radu dodijelimo prvu nagradu.

2. nagrada
Maja Buneta
D.V. Krijesnice, Zagreb
Kompozitor: Sergej Sergejevič Prokofjev, Peća i vuk
Mentorice: Vesna Grgetić, Marijana Blažić

Lucija Višnjić
D.V. Krijesnice, Zagreb
Kompozitor: Sergej Sergejevič Prokofjev, Peća i vuk
Mentorice: Vesna Grgetić, Marijana Blažić

Dvije jednakovrijedne 2. nagrade
Obrazloženje
Ova dva, vrlo poetična i donekle, odnosno strukturno slična rada, govore nam i o dobrom i jasno definiranom mentorskom vođenju djece kroz zadatak. Mentorice Vesna Grgetić i Marijana Blažić, pružile su Maji i Luciji čvrstu polazišnu točku, a glazba S.S.Prokofjeva, iskrenu i pozitivnu kreativnu uznemirenost.
Ritmovi satkani od skladnog uzajamnog zagrljaja akvarelnog karaktera boja i titravih uzgibanih linija, karakteristika su oba rada. Jedan je čvršće određen i pomalo zaustavljen bojom oko središnjeg dijela, dok drugi pulsira u ritmu glazbe ili ujednačenih otkucaja srca, uz mala poskakivanja u ritmu.
Poetičnost koja proizlazi iz nježne, istovremene povezanosti  i raspršenosti linija i lazurnih, poluprovidnih akvarelnih boja i ta naglašena glazbena odlika razaznavanja pojedinih zvukova (boja/linija) unutar skladne povezanosti, bili su dovoljan razlog da ova dva rada podijele drugu nagradu.

3. nagrada
Iris Ćuća, 3a
Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar
Kompozitor: Camille Saint – Sens, Karneval životinja – kokoši i pijevci
Mentorica: Ivanka Radulić
Obrazloženje
Jedan od malobrojnijih radova srednjoškolaca na ovom natječaju, više nego zasluženo osvaja treću nagradu. Rad Iris Ćuće uz mentorstvo Ivanke Radulić vrlo je ilustrativan, te u svim segmentima vrlo domišljen i dobro izveden rad na glazbenu temu Camille Saint – Sensa, Karneval životinja – kokoši i pijevci.
Jako je teško i gotovo nemoguće biti potpuno pravedan u sagledavanju i nagrađivanju radova djece različite, pogotovo mlađe  dobi. Postoje različiti filteri vrednovanja koji nisu primjenjivi za sve kategorije, pa smo se kod djece mlađe dobi u finalnom odabiru, rukovodili i onim tanušnim tonom emotivnog pristupa.
Rad Iris Ćuće mogli smo sagledati vrlo egzaktno i po svim kriterijima likovne procjene, vrlo jasno opravdati dodjelu nagrade. Učenica je vrlo odmjereno odabrala dojmljivu kompoziciju koja se iz centralnog dijela radijalno širi prema rubovima, a onda u svakom segmentu slike pokazala umijeće i pravu mjeru. Ta ista odmjerenost je napuštena u odabiru kolorita koji ima karakter psihodeličnih naslovnica LP albuma sedamdesetih. Upravo kroz tu namjernu kolorističku disonacu, rad dobiva na privlačnosti i uvlači nas u neodoljiv tjesnac između odmjerene i racionalne kompozicije i izvedbe likova i kolorističke neumjerenosti.  

Nagrada za vizualni identitet
Josipa Mataga, 8a
O.Š. Lovre pl. Matačića, Zagreb
Kopozitor: Queen, Killer
Mentorica: Marija Barlek
Obrazloženje
Rad Josipe Matage, kao i niz radova koje je mentorirala Maja Brlek, profesorica u O.Š. Lovre pl. Matačića, definirani su linorezom kao odabranom tehnikom, zainteresiranim pristupom učenika i kvalitetnim vođenjem kroz složeni proces ove grafičke tehnike.
Titrava površina, kao karakteristika ove tehnike, jednostavni simboli (srce, slušalice, note), dinamična spirala unutar srca, te izravan, u formatu i uz note skladno postavljen prateći tekst, određuju ovaj rad. Sa svim navedenim karakteristikama, on je vrlo pogodan da se koristi kao vizualni identitet.

Posebna priznanja
Mia Marković, 2c
O.Š. Antun Nemčić Gostovinski, Koprivnica
Kompozitor: Grupa autora, Djela iz doba romantizma
Mentorica: Đurđica Pošta

Tena Ribić, 1a
O.Š. Petar Zrinski, Šenkovec – Čakovec
Kompozitor: Claude Debussy, Pelleas et Melisande
Mentorica: Jasminka Mesarić

Ena Pavlović
D.V. Ogledalce, Ernestinovo
Nikolaj Rimski – Korsakov, Bumbarov let
Mentorica: Andreja Glavica

Nina Božić, 8b
O.Š. Lovre pl. Matačića, Zagreb
Instrumental, Sviraj i srce će te slušati
Mentorica: Marija Barlek
Obrazloženje
Svaki od četiri rada iz kategorije posebna priznanja, zavređuje pohvalu, kao i njihove autorice; Mia Marković, Tena Ribić, Ena Pavlović i Nina Božić. Pohvale upućujemo i njihovim mentoricama; Đurđici Pošti, Jasminki Mesarić, Andreji Glavici i Mariji Barlek.

Mia Marković je u svom radu klavir pretvorila u hodajući glazbeni univerzum i skladno zaplela note u antropomorfne noge klavira, pa na zastoru poklopca klavira projicirala uglazbljeni pejzaž. Koprena titravost bjeline povezuje cijelu kompoziciju i format djela.

Tena Ribić je poslala glazbeni kolaž u kojem jednostavnim elementima crnih linija i lukova, te obojenim krugovima gradi arhitekturu orgulja/palače, koja odzvanja kada je gledamo. Dojmljivo i privlačno djelo.

Ena Pavlović naslikala je Bumbarov let čije zujanje čujemo, a prati ga dinamična kleeovska koloristička kompozicija. Šarmantno zvučno djelo- kotrljajuće klupko boje i linija koje glazbom odjekuje.

Nina Božić je učenica, jednog od osmih razreda, već ranije pohvaljene mentorice Marije Barlek. Ista tri likovna elementa, kao i kod rada nagrađenog za vizualni identitet, grade i ovu kompoziciju; srce, instrument (umjesto slušalica) i note, te tekst, kao integralni dio.
U smislu sagledavanja kroz zahtjeve grafičkog dizajna, neizravnije komunicira sa promatračem, ali  upravo zbog toga, kao zasebno djelo ima notu jedinstvene likovne i poetske  privlačnosti.

Alen Novoselec

 

Početkom svake školske godine Hrvatska glazbena mladež raspisuje natječaj za najuspješnije likovno ostvarenje inspirirano slušanjem glazbe. Ove godine tema je slobodna, a naziv ovogodišnjeg Natječaja je „Reci glazbom!“
Izazovi i poteškoće s kojima se suočava suvremeno društvo, dovode do pojave sve većeg broja mladih koji su izloženi riziku ovisnosti i nasilja. Prepoznajući važnost djelovanja javnih politika na mlade, Hrvatska glazbena mladež ove godine želi likovnim natječajem „Reci glazbom!“ barem na trenutak potaknuti djecu i mlade da glazbom mijenjaju svijet i oslikaju poruke:
Sviraj i svi će te slušati – reci ne ovisnosti i nasilju
Pokušaj mikrofonom zapaliti publiku – reci ne ovisnosti
Bubnjevi zvuče bolje - reci ne nasilju
Reci ne …
Informiranje i edukacija utječu na kvalitetu života (ne u materijalnom smislu) već u smislu kreativnosti i kulture. Ideal prosvijećenog društva je obrazovan i kulturan građanin koji ima dobru sliku o sebi i okolini. Nadamo se da ćemo ovom malo drugačijom temom Natječaja skrenuti pažnju na važnost prevencije rizika kojima je izložena mlada generacija. Svoje glazbene impresije učenici mogu izraziti u svim željenim likovnim i grafičkim tehnikama, veličinama i materijalima. Preporučamo voditeljima da prije pristupanja natječaju učenike upoznaju s prvim desetljećima prošlog stoljeća, iznimno zanimljivim razdobljem, koje je donijelo velike promjene kako na području glazbe, tako i slikarstva te poezije.
Članovi ocjenjivačkog suda su glazbenici, likovni umjetnici, glazbeni i likovni pedagozi, likovni kritičari i publicisti.
Radove za natječaj moguće je donijeti ili poslati najkasnije do 31. ožujka 2022. godine na adresu:
Hrvatska glazbena mladež, Kneza Mislava 18, 10000 Zagreb.

Uvjeti natječaja:

  1. Na natječaj svoje likovne radove mogu poslati svi polaznici vrtića te učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske;
  2. Svako dijete, svaki učenik može se natjecati s jednim likovnim djelom;
  3. Radovi mogu biti realizirani u svim likovnim i grafičkim tehnikama;
  4. Na poleđini rada potrebno je napisati: ime i prezime učenika autora, razred koji pohađa, ime vrtića/škole, grad, adresu i broj telefona škole, ime i prezime odgajatelja/nastavnika – mentora, skladatelja i naziv glazbenog djela koje se slušalo;
  5. Ako je rad izveden u materijalu na kojem nije moguće upisati ove podatke, potrebno ih je priložiti na listu papira formata A4. Tablicu pronađite na: www.hgm.hr
  6. Djela koja ne odgovaraju glazbenoj temi natječaja, kao i ona bez traženih podataka, neće moći sudjelovati na natječaju.

Nagrade:
Sudjelovanje u jednoj od likovnih radionica u Hrvatskoj, glazbeno putovanje, knjige, CD, DVD, ulaznice za koncerte i još mnogo drugih nagrada.
Objava dobitnika, otvorenje izložbe i konferencija za medije održat će se 26. travnja 2022. uoči koncerta Gustava Holsta „Planeti“ u foyeru Velike dvorane Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog.
Ukoliko epidemiološke mjere određe drugačije nagrađeni i najuspješniji radovi bit će izloženi online, a nagrade će dobitnicima biti dostavljene poštom.

Tablica:

Ime i prezime učenika - autora:

Razred:

Ime škole:

Grad i adresa škole:

Broj telefona škole:

Ime i prezime nastavnika – mentora:

Kompozitor:

Naziv glazbenog djela:

 

TJEDAN GLAZBE – LIKOVNI NATJEČAJ – RADOST SLIKANJA UZ GLAZBU 2021.

GUSTAV HOLST: Planeti, op. 32

20. 01. – 09. 04. 2021.

Na natječaj je pristiglo 287 radova
Dječji vrtići: 5
Osnovne škole: 25
Srednje škole: 5

Sudjelovali su učenici iz  11 županija Republike Hrvatske:  Osiječko-baranjske, Splitsko-dalmatinske, Međimurske, Grada Zagreba, Primorsko-goranske, Šibenko-Kninske, Zadarske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke, Vukovarsko-srijemske te Istarske županije.

Stručni žiri u sastavu red. prof. art. Tomislav Buntak i  Izv. prof. art. Alen Novoselec  Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu te i Mo Tonči Bilić među pristiglim radovima izabrali su najbolje:

1. nagrada
Zara Perko, 2. razred, O.Š. Gornji Mihaljevec, Macinec
Mentorica: Gordana Polundak

2. nagrada
Gita Valerija, 3. razred, O.Š. Svetog Filipa i Jakova, Sveti Filip i Jakov
Mentorica: Dražena Strpić

2. nagrada
Ena Bilić, 1. razred, O.Š. J. Šižgorića, Šibenik
Mentorica: Helena Šarić

3. nagrada
Antonija Roguljić, 8. razred, O.Š. Ernestinovo, Ernestinovo
Mentorice: Marina Šestić, Milica Tešankić

Posebne nagrade:
Lara Persola, 3. razred, O.Š. Sveti Filip i Jakov, Sveti Filip i Jakov
Mentorica: Dražena Strpić

Diana Ismanovski, 2. razred, O.Š. Trnjanska, Zagreb
Mentorica: Ivančica Tajsl Dragičević

Siniša Matijević, za razred, Srpska pravoslavna opća gimnazija „Kantakuzina Katarina Branković, Zagreb
Mentor: Jasmina Veldić

 

Obrazloženje nagrada:
Likovni natječaj HGM Radost slikanja, na temu Gustava Holsta: Planeti

Odabrati nekoliko najuspješnijih radova na ovom natječaju, te ih rangirati, bilo je jednako teško kao odabrati nekoliko najdražih pjesama iz različitih glazbenih žanrova. Izabrati najbolji, bilo je još nezahvalnije i teže. Zbog toga smo dodijelili i nekoliko dodatnih Posebnih nagrada.

1. nagrada: Zara Perko, OŠ Gornji Mihaljevec, 2 razred, mentorica: Gordana Polundak
Jednostavnu lebdeću figuru superheroja okruženog zvijezdama i planetama, naslikanog akvarelom (ili razrijeđenom temperom), primijetili smo odmah kao vrlo šarmantan i poseban rad, te ga izdvojili u uži izbor. Skladno uklopljenu figuru- lebdeći lik, doživjeli smo dvoznačno; kao da je istovremeno sam nošen valovima glazbe i njen uzrok, odnosno stvaratelj. Transformabilne zvijezde koje izmiču zamci šablone, zelena pozadina i diskretno personalizirane zvijezde, dojmljiv lik svirača, privlačna i dinamična kompozicija na razini pročišćene i pogođene, odnosno vrlo primjerene i ikoničke ilustracije, te uzimajući u obzir i dob djeteta, bili su razlog da ovom radu dodijelimo prvu nagradu.


2. nagrada: Gita Valerija, OŠ Sveti Filip i Jakov, 3.razred, mantorica: Dražena Strpić i Ela Bilić, OŠ J.Šižgorića, Šibenik, mentorica:
Velika zgusnuta, koloristički i gestualno snažna i dinamična kompozicija, odlikuje rad Gite Valerije, kojemu smo uz onaj Ele Bilić, dodijelili drugo mjesto. Naizgled kaotično, ovo djelo, slikarski snažno i dojmljivo, tvori uznemirujući dinamični koloplet koji odražava napetu glazbenu kompoziciju.
Ela Bilić tvori poetičan, titrajući  koloristički uzorak, odlično izbalansirane ravnoteže u kojem se prozračne mrlje u vitalnom pulsiranju,  raspadaju i sažimaju uvijek iznova, baš kao ritam disanja, svemira i života samog.


3. nagrada: Antonija Roguljić, OŠ Ernestinovo, 8 razred, mentori: Martina Šestić i Milica Tešankić
Ovaj rad predstavlja jedan sustavan i promišljeni koncept, koji se koriti suzdržanijim, primirenim i manje gestualnim i ekspresivnim slikarstvom. Klasičniji u potezu i sadržajnom konceptu, krasi ga strpljivost, disciplina u postupku i visoka razina umijeća, te predanost slikarskom postupku.

 

Posebne nagrade:

1. Lara Persola, OŠ Sv. Filip i jakov, 3 razred, mentorica: Dražena Strpić
Rad Lare Persole, upravo je suprotan prethodno opisanom. Sa nekoliko ploha nanesenih gustom bojom, izražajne teksture, koje sjedaju ispod i na lazurni pojas uz gornji i donji rub slike. Snažno akcentirani planeti, raspoređeni na dvije, kvalitativno različite podloge, stvaraju lijep, gotovo zvučni i  glazbeni dijalog među formalno sadržajnim i uspostavljenim teksturalnim i gestualnim elementima slike.


2. Diana Ismanovski, OŠ Trnjanska, 2 razred, Zagreb, mentor: Ivančica Tajsl Dragičević
Raspjevano i zvonko, raskošno u tonovima i dinamici, dojmovi su koje nam posreduje ova slika. Usitnjeni ritmovi i duboki tonovi skladno se prožimaju i kotrljaju, krečući se pred nama u svim smjerovima, kao raskošna glazba. Kvalitetan rad, koji uz dozu simpatične nespretnosti, ostavlja na nas dojam.


3. Siniša Matijević, Srpska pravoslavna opća gimnazija Kantakuzina Katarina Branković, mentorica: Jasmina Veldić. Ovo jedino trodimenzionalno djelo koje je pristiglo na natječaj, možda je pomalo izvan okvira natječaja, ali upravo zbog toga jedinstveno i istovremeno  vrlo vješto izvedeno, svakako zaslužuje jednu od posebnih nagrada. Predstavlja jednu skladnu cjelinu koja sintetizira likovna i tehnička umijeća visoke razine. Zaigran u kreiranju zahtjevnog ambijenta, na jedan uzak, ali neobičan način postavlja i predstavlja interpretaciju glazbe-tehnicističkim ambicijama više nego emotivnim.

U Zagrebu, 9. 5. 2021.

Tomislav Buntak i Alen Novoselec

 

 

Tjedan glazbe – Beethoven, glazba titana

NATJEČAJ
Početkom svake školske godine Hrvatska glazbena mladež raspisuje natječaj za najuspješnije likovno ostvarenje inspirirano slušanjem glazbe Ludwiga van Beethovena, jednoga od najvećih skladatelja svih vremena.
Svoje glazbene impresije učenici mogu izraziti u svim željenim likovnim i grafičkim tehnikama, veličinama i materijalima. Preporučamo voditeljima da prije pristupanja natječaju učenike upoznaju s prvim desetljećima 19. stoljeća, iznimno zanimljivim razdobljem, u kojem se – zahvaljujući Beethovenu – postupno počeo mijenjati pristup stvaranju glazbenog djela.
Članovi ocjenjivačkog suda su glazbenici, likovni umjetnici, glazbeni i likovni pedagozi, likovni kritičari i publicisti.

Natječaj se otvara u ponedjeljak, 9. rujna 2019. godine
Radove za natječaj moguće je donijeti ili poslati najkasnije do: petka, 10. travnja 2020. na adresu: 
Hrvatska glazbena mladež,Trg Stjepana Eadića 4, 10000 Zagreb
Nagrade: Sudjelovanje u jednoj od likovnih radionica u Hrvatskoj, glazbeno putovanje, knjige, DVD, pretplata Zagrebačke filharmonije i još mnogo drugih nagrada.
Najuspjeliji radovi bit će izloženi u predvorju Velike dvorane Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u vrijeme održavanja Tjedna glazbe za mlade, koji ćemo započeti konferencijom za medije 29. travnja 2020. u 10.00 sati.

 

UVJETI NATJEČAJA:
Na natječaj svoje likovne radove mogu poslati svi polaznici vrtića te učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske;

  1. Svako dijete, svaki učenik može se natjecati s jednim likovnim djelom;
  2. Radovi mogu biti realizirani u svim likovnim i grafičkim tehnikama;
  3. Na poleđini rada potrebno je napisati: ime i prezime učenika autora, razred koji pohađa, ime vrtića/škole, grad, adresu i broj telefona škole, ime i prezime odgajatelja/nastavnika – mentora, skladatelja i naziv glazbenog djela koje se slušalo.
  4. Ako je rad izveden u materijalu na kojem nije moguće upisati ove podatke, potrebno ih je priložiti na listu papira formata A4.
  5. Tablicu pronađite na: www.hgm.hr.
  6. Djela koja ne odgovaraju glazbenoj temi natječaja, kao i ona bez traženih podataka, neće moći sudjelovati na natječaju.

Tablica:

Ime i prezime učenika - autora:

Razred:

Ime škole:

Grad i adresa škole:

Broj telefona škole:

Ime i prezime nastavnika – mentora:

Kompozitor:

Naziv glazbenog djela:

REZULTATI NATJEČAJA Radost slikanja uz glazbu - 2020.

Sukladno raspisanom natječaju Radost slikanja uz glazbu je usmjeren prema djeci dječjih vrtića /privatnih i državnih/ i učenicima osnovnih i srednjih škola kao i svima zainteresiranima.

Do zatvaranja natječaja  10.travnja 2020. pristiglo je 210 likovnih samostalnih i skupnh radova. Glazbene impresije odslušanog zadanog glazbenog predloška rezultirao je raznolikim likovnim tehnikama: najveći broj pristiglih likovnih uradaka je realizirani u aqurelu, temperi, olovci, tušu, grafitu a pristigle instalacije su sačinjen od raznih materijala: tkanina, staklo, žica, kamen, papir, plastika i sl.

Popis škola koje su poslale radove za Radost slikanja 2020.:

Katolička osnovna škola Svete Uršule, Varaždin
Osnovna škola Petar Zrinski, Šenkovec
Osnovna škola Trnjanska, zagreb
Trgovačka i komercijalna škola „Davor Milas“
Prva osnovna škola, Ogulin
Osnovna škola Jurja Šižgorića, Šibenik
Osnovna škola dr. Ante Starčević, Zagreb
Osnovna škola Dore Pejačević, Našice
Osnovna škola Sveti Filip i Jakov, Sveti Filip i Jakov
Osnovna škola Antuna Mihanovića, Osijek
Osnovna škola Gornji Mihaljevec
Osnovna škola Antun Nemčić Gostovinski, Koprivnica
Osnovna škola Vladimira Nazora (glazbeni odjel), Rovinj
Osnovna škola Glina, Glina
Osnovna škola Mato Lovrak, Nova Gradiška
Osnovna škola „Ljubo Babić“ Jastrebarsko
Osnovna škola Ivo Andrić, Zagreb
Gimnazija Pula, Pula
Dječji vrtić Iskrica, Zagreb
Dječji vrtić Bajka, Vinkovci
Dječji vrtić Bakar – vrtić Škrljevom, Bakar
Dječji vrtić Sesvete, Zagreb

Ocjenjivački sud sve je radove pregledao, verificirao, ocijenio te dodijelio nagrade najuspješnijima te odabrao sedamdesetak radova za OnLIne izložbu koju možete pogledati na sljedećem linku.

Izložba

Malo je događaja nastalih na sinergijskom tkanju uzvišenih trenutaka u kojima se susrećemo i predajemo užitku percepcije nesputanih kreativnih uzvisja i upijanju tako jasne poruke kao što su  likovna ostvarenja mladih naraštaja prezentirana u sklopu manifestacije Tjedan glazbe koju organizira Hrvatska glazbena mladež. Iz godine u godinu njihovi nas radovi opčinjavaju neuhvatljivim virovima ljupkosti, odvodeći nas u svijet radosti i vjere u čistoću trenutaka djetinje i madenačke razigranosti  koja je vječno susretište mašte i kreativnih iskrenja. Uvijek vođeni glazbenom čarolijom kao izvorištem tematskog  promišljanja  u svojim djelima prenose drhtaj zvuka  isprepličući ga s osobnim likovnim izričajem u neraskidiv i nezaustavljiv vrtlog u kojemu jedno drugom postaju poticajem i snagom. Bezvremenska, uzvišena glazba Ludwiga van Beethovena  koja je ove godine nit vodilja i inspiracija, izvorište je uvijek novih, začudnih radova  koja mlade autorice i autore vodi u svijet bujajućih emocija i oslobađanja zapretenih vizija.
Ove je godine stiglo preko 150 radova iz vrtića i škola iz cijele Hrvatske, ponajbolje govoreći o vječnoj  potrebi i emocionalnoj predanosti slojnom svijetu umjetnosti. I sjajan  pedagoški rad, temelj znanja i odrednica spoznaje o tehničkim mogućnostima i izborima za vjerno iskazivanje proživljaja, prenesen mladima u brojnim likovnim radionicama i nastavi u ovim djelima dobio je ponajbolju potvrdu.  Pred nama se rastvara svijet u kojoj su prisutne i figurativnost  i igra apstraktnim kompozicijama, a zgusnute slagalice prenose raznorodnost tehnika koje jasno artikuliraju spektar propitkivanja mogućnosti prenošenja umjetničke ideje i trenutka nadahnuća. Susljedno nam se, tako, pokazuju gusti slojevi snažnih kolorističkih bljeskova; skicoznost orisnih poteza, ali  i preciznost dodira sjenčanih crteža; nježna, magličasta opna akvarela; razvedene, a opet jasnom logikom poruke stopljene plohe kolaža.
Ova je manifestacija upečatljiva je promocija mladih naraštaja  i predanog pedagoškog rada koji nas uvijek iznova ushićuje i navodi da se upitamo - nema li plemenitije i svrsishodnije  ljudske predanosti  od davanja povjerenja generacijama koje su naša budućnost i nada?  Raduje i ove godine dodijeliti nagrade i posebne pohvale radovima baš kao i uživati u kreativnoj bujnosti svih autorica i autora.

Prvu nagradu dobila je Aleksandra Grbić, Gimnazija Pula, 4. Razred; Mentorica: Sanja Vlačić. Složenošću kompozicije u cijelosti je izražen doživljaj značaja glazbe koja prožima i potiče na promišljanje slojevitosti umjetničkog izričaja. Besprijekorno je raznorodnim tehnikama likovnog rukopisa ostvareno jedinstvo složene motivike i autoričine emocionalne prisutnosti. Tvorba preglednih polja ističe u prvom planu njezino predano snatrenje nošeno snagom Beethovenova djela i enigmatične ličnosti koja je u temelju ove cjeline te ju vodi i nosi.
Druga nagrada dodijeljena je Matei Miđić, O.Š. Dore Pejačević, 8. razred, Našice; Mentorice: Sanja Portnar, Mirjana Šutalo Vulić. Neuhvatljivi vrtložni kovitlac boja kao da upija cijelinu autoričina doživljaja  u  nezaustavljivu priču prepleta i igre. Virtuoznost glazbenih tvorbi zamašnjak  je likovne priče koja se ostvaruje u nesputanom, ali besprijekornom suzvučju snažnog kolorita čija je okosnica nesumnjivo jasno i znalačko razumijevanje sklada silnica poteza. Djelo je plod jasnog  znanja koje je siguran oslonac gustoj opni autorske vizije.
Treća nagrada pripala je Nini Ižaković, O.Š. Antuna Mihanovića, 7. razred, Osijek; Mentori: Roko Idžojtić, Vesna Lončar. Rad je vedar prikaz simbolika kojega je stopljena s nježnom podlogom  pozivajući nas u svijet čarolije glazbe i likovnosti stopljenih u neodoljivu ljupkost cjeline. Autorica je raznorodnim tehnikama ostvarila željeni prikaz  akcentuirajući svakom od tehnika jasno mjesto u „poglavljima“ sadržaja te cjeline. Modusima izricanja ovaj je rad paleta na kojoj se izričaj stopio sa snagom poziva, poruke i znanja.
Posebne pohvale dobili su: Lucija Kos,  Š  Desinec, 4. razred, O.Š. Ljubo Babić, Jastrebarsko. Mentorica: Snježana Dugić; Patrik Milak, O.Š.Mato Lovrak, 3. razred, Nova Gradiška. Mentorica: Irena Barić; Petar Kukec, DV Sesvete. Mentorice: Snježana Pepej, Gita Bagarić; Sara Benčak, DV Sesvete. Mentorice: Snježana Pepej, Gita Bagarić; Gabrijel Pevalović, DV  Bakar – Škriljevo. Mentorica: Silvija Babić; Karlo  Makaj, O.Š. Dore Pejačević, 8. razred, Našice. Mentorice: Sanja Portnar, Mirjana Šutalo Vulić. Jana Novak, O.Š. Trnjanska, 1. razred, Zagreb. Mentorica: Ivančica Tajsi Dragičević.
Vizual ovogodišnje manifestacije rad je Lede Igrić, O.Š. Antun Nemčić Gostovinski, 4. razred, Koprivnica; Mentorica: Đurđica Pošta. Živahan, vedar, razigran  rad u kojemu je sažeta cjelovita ideja i isklična potvrda značaja ovakovih projekata Hrvatske glazbene mladeži koja poziva na brojne susrete i u budućnosti.
Lada Ratković  Bukovčan

Ove godine radove je odabrao žiri u sastavu:

Mr.sc. Lada Ratković-Bukovčan, red. prof. Katarina Krpan i Mo Tonči Bilić.

RADOVI NA IZLOŽBI